أهلا وسهلا بك إلى منتديات حوامل النسائية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا
العودة   منتديات حوامل النسائية > المنتديات العامة > منتدى الحياة الأسرية والزوجية

منتدى الحياة الأسرية والزوجية لعرض المشكلات في الحياة الزوجية والأسرية .


ظلمنا ولا اتظلمنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


...
موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع

قديم 07-21-2010, 10:36 AM   المشاركة رقم: 1
المعلومات
الكاتب:
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية terrs

البيانات
التسجيل: Jul 2010
العضوية: 9722
المشاركات: 2 [+]
بمعدل : 0.00 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 0
نقاط التقييم: 51
terrs will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
terrs غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى الحياة الأسرية والزوجية
افتراضي ظلمنا ولا اتظلمنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




بسم الله الرحمن الرحيم
اولا ممكن طلب بسيط نقرا الفاتحه لوالدي . ومتشكره لكل اللي هيساعدوني وربنا يبارك فيكم يارب
ثانيا معلش سامحوني لوهطول عليكم شويه
مشكلتي بجد كبيره وانا تعبانه اووي ومحتاجه مساعدتكم . انا مش عارفه ابتدي منين معلش استحملوني بتبدا الحكايه من اول ماوالدي تعب وسفرناه علي مصر يتعالج هناك من جلطه من المخ . شحصيات الحكايه الرئيسيه هما ( والدتي- ومحمد ابن عمتي_ وعمو كمال (ابن عم بابا) _ وعمي ربنا يسامحه )طيب كل فرد من دول كانو مع بابا ( رحمه الله وغفرله) ال 45 يوم اللي عناهم في المستشفي وكانو يذهبون الي مصر ويعاودون كل حين للاطمئنان علي بيتهم وابنائهم باستسناء ماما كانت معاه ال45 يوم . لحد كده كويس توفي ابي بعد ذلك ومن هنا بدات المشكله . يوم الوفاه اقيم السوان في بيت ( عمو كمال) في البلد حضرو عماتي حيث جو الحزن والبكاء واذ فجأه عمتي تقول لوالدتي بنفس اللفظ( احنا عطينهولك حي ترجعهولنا ميت) لم اعرف ماذا حدث ولكني كنت لست فائقه ولاكني سمعت هذا الكلام من عمو كمال . بعدها بيومان افاجيء بمطالبه عماتي وعمامي لماما بدفع الفلوس التي دفعوها لبابا في المستشفي وهي مبلغ وقدره( 50 الف جنيه) . صدمت وانهارت وامي لا استطيع ان اوصف حالها . ابي لسه متوفي وماذا يطلبون؟
وبعدها باسبوع جلسو في البلد عند (عمو كمال) لا اعرف ماذا اقول عن هذا الرجل لايكفي الكلام في التعبير عن شهامته وجدعنته واصله الكريم معنا . كان مع ابي باستمرار واول مافاق باس علي يده وبكي مثل الاطفال وكان لايجعل امي تدفع مليم وهو هناك في مصر علي الرغم من ان علاقته بابي كانت محدوده . معلش خرجت برا الموضوع استحملوني وبعدين راحو البلد وعمي تكلم باسم عماتي وطالبو بالاموال وقال لها بالنص ( ياما تدفي التمن من نصيبك في كل حاجه ياما تتصرفي ملناش دعوه وتجبلنا الفلوس باي شكل) ماما قالت اجيب منين وبعدين ابني داخل علي ثانويه عامه والمصاريف ( حرام عليك هتصرف عليهم انت هتاكلهم او تشربهم اليتامي دول؟) قالها ماليش دعوه اتصرفو
يجي دور محمد كان شاهد معانا عيلي كل اللي بيحصل وواقف جنب ماما وهو كان بابا ( رحمه الله) مكنش خاله لا كان باباه .وكان بيدافع كمان عنها . المهم اتفقوا علي بيع عربيه بابا وانها متدخلش ضمن المجلس الحزبي . العربيه جابت 45 الف جنيه وسلمتهم ماما لعمي وكان معانا خالو في الوقت دي وقال عمي( كده ناقص 5 الاف) في اكتر من كده؟؟؟؟؟ احكمو انتو . طيب وبعدين خالو قالو ربنا يسهل انشاء الله نبقي نجبهم بعدين. بعديها مشينا ماما انهارت وانا كمان وخالو قالها لما ربنا يسهل نبقي نديهم وخلاص كده نقطع معاهم؟ . ماما ردت( بس دي مش من حقهم . حسبي الله ونعمه الوكيل) بعديها بيومين رحنا زرنا بابا مع عماتي وبعديها بيوم راحو البلد وسبوا ماما بكل ما تتخيلو والاهانات عمتي تقول( بنته رايحه تزوره وحاطه كحل)ماعلينا وعمي قال ولله مانا سايبها وكان في الوقت دي بيلف علي كل خيلاني عشان ياخد منهم الفلوس وعمتي تقول لعمو كمال ( مكنتش خلصتلها الورق بتاع اعلان الورراثه ولا ساعدتها عشا تلجا لينا زي الكلبه) . اااااااه انا ولله ما ببالغ الكلام دي حصل بكل حرف فيه ولله شهيد علي ما اقول .معلومه مهمه ؛ ماما كانت علي علاقه كويسه ببابا ( رحمه الله ) لمده ال19 سنه ولله ماكن في زوجين بيحترمو بعض زييهم
والمعلومه الاهم: احنا وامي بالذات كانت علي علاقه جيده جدا بعماتي انا بجد اتصدمت فيهم وكنا بنسافر مصايف مع بعض ونطلع رحلات؟؟. ياسبحان الله كل ده عشان الفلوس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد بيتصل بيا ولماما باستمرار علي الرغم من اهانات والدته. وفي موقف حصل ساعه بيع العربيه ابن عمتي التالني ( حسام) شغال في ورشه ميكانيكاوساعه بيع العربيه حط بطاريه جديه لان التانيه باظت وقال الموضوع دي لماما بعد بيع العربيه وحلف انه ما هياخد حقها بس قال جمله لايمكن انساها ابدا ( قال ياطنط دي اقرب الناس اتنصروا من فلوس خالو هبقي انا كمان زيهم) تخيلو
ولله ابي مش بشهدله دي بشهاده الناس كان احسن حد فيهم واطيب مخلوق عمره مأذي حد ولا ضر حد والناس كلها كانت بتحبه وعمره معمل فيهم حاجه وحشه
طب في الاخر ليه بتترد الحسنه بالاساءه ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لحد دلوقتي كل يوم في مشاكل وامي خلاص بجد حالتها بتسوء وانا مش بايدي حاجه؟؟؟؟
ممكن تساعدونيييييييي بجد محتاجه رايكم ؟
احنا ظلمنا ولا اتظلمنا؟؟؟؟؟
احنا غلط ولا صح ؟
هل يبقي دي دين علي بابا ( اللله يرحمه ولازم نسد ال5 الاف الباقيه)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طب انا اعمل ايه بعد كل اللي حصل اكلمهم ولا لا طب وصله الرحم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارجوك \ ي ساعدني
واخيرا متشكره لانكم استحملتوني واسفه مره تاني علي الاطاله.





من مواضيع terrs
عرض البوم صور terrs  


قديم 07-21-2010, 11:52 AM   المشاركة رقم: 2
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
VIP
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية شموسه

البيانات
التسجيل: Mar 2010
العضوية: 5715
المشاركات: 10,577 [+]
بمعدل : 3.08 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 140
نقاط التقييم: 81
شموسه will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
شموسه غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : terrs المنتدى : منتدى الحياة الأسرية والزوجية
e39 رد: ظلمنا ولا اتظلمنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




اولا

الله يرحم ابوج ويغفره ويدخله الجنه


اما من ناحيه الفلوس لما ابوك راح المستشفى طلب منهم فلوس وقال راح اركعهم ولا لا ؟؟


اذا قال لازم تتصدقي له او تعطين لعمج

ميخالف هذول اهلج بعد لا تحقدين منهم من الحرقه على ابوك لانه مات رحمت الله عليه عصبو ماعليه بعدين بترد الامور مثلماكانت واحسن ان شاء الله

لاتحاتين والله يصبر قلب امج على فرقاه صلو وادعوله

اصبروووووووووا ان الله مع الصابرين يقلبي





من مواضيع شموسه
0  ★  مبارك عليكم الشهر* ★  * 
0 البخور والطفل
0 القرفه للشهر التاسع
0 ّّّتقرير شموسهّ
0 كولشن سهره2011
0 القهوه وهشاشة العظام والروماتيزم===
0 تجاره للسيارات ولا شنو شوفو احس انه عضو
0 حركة تلقائية تؤدي إلى السرطان تتكرر معنا يوميا!!
0 .....التطعييييييم.امان . لطفلك.....
0 من الكويت الخادمه تقتل بنت مالهاا اي ذنب؟؟
0 السخريه تحطم معنويات الطفل
0 **كل مايهم المراه الحامل**
0 2012 جلابيات +++++
0 %%ملف شامل لجميع وصفات تضيق المهبل للمتزوجات فقط%%
0 ماذا تفعل الحائض في ليله العشر الاواخر
عرض البوم صور شموسه  

قديم 07-21-2010, 05:28 PM   المشاركة رقم: 3
المعلومات
الكاتب:
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية terrs

البيانات
التسجيل: Jul 2010
العضوية: 9722
المشاركات: 2 [+]
بمعدل : 0.00 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 0
نقاط التقييم: 51
terrs will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
terrs غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : terrs المنتدى : منتدى الحياة الأسرية والزوجية
افتراضي رد: ظلمنا ولا اتظلمنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




متشكره خالص يا شموسه
وربنا يبارك فيكي يارب ويكرمك
بس هو مطلبش منهم فلوس ولا والدتي طلبت هما من نفسهم قالو هندفع لاخونا
هل دي يعتبر دين؟





من مواضيع terrs
عرض البوم صور terrs  

قديم 07-21-2010, 07:27 PM   المشاركة رقم: 4
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
VIP
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية sweet moon

البيانات
التسجيل: Mar 2010
العضوية: 4425
المشاركات: 6,759 [+]
بمعدل : 1.96 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 102
نقاط التقييم: 484
sweet moon is a glorious beacon of lightsweet moon is a glorious beacon of lightsweet moon is a glorious beacon of lightsweet moon is a glorious beacon of lightsweet moon is a glorious beacon of light
 

الإتصالات
الحالة:
sweet moon غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : terrs المنتدى : منتدى الحياة الأسرية والزوجية
افتراضي رد: ظلمنا ولا اتظلمنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




اظن ان ماعليكم دين يا أختي

ومانتم ملزومين تتدفعو من الاساس

ودام دفعتوا لاتكملون 5 الاف

واللي سوه معاكم كله جشع وطمع

والله يكووون بعوونكم ويصبركم

ويصبر امك والله يغفر لاابوك ويرحمه





من مواضيع sweet moon
توقيع : sweet moon

عرض البوم صور sweet moon  

قديم 08-16-2010, 04:19 AM   المشاركة رقم: 5
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية بنت الرياض

البيانات
التسجيل: Apr 2010
العضوية: 6399
المشاركات: 320 [+]
بمعدل : 0.09 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 38
نقاط التقييم: 50
بنت الرياض will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
بنت الرياض غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : terrs المنتدى : منتدى الحياة الأسرية والزوجية
افتراضي رد: ظلمنا ولا اتظلمنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




يتضح والله اعلم ياعزيزتي انه ماعليكم دين
لانكم لم تطلبوا منهم ...
وكما بقول المثل بات مظلوم ولاظالم
ربنا معاكو ياحبيبتي ...وحقكم حتاخذوه طال الزمن او قصر
الله يرحم بابك ويسكنه الفردوس الاعلى





من مواضيع بنت الرياض
توقيع : بنت الرياض








يارب اكون حامل هالشهر

بنات اي وحده تشوف توقيعي

تدعي لي الله يجزاكم خير

عرض البوم صور بنت الرياض  

قديم 08-16-2010, 04:33 AM   المشاركة رقم: 6
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية سمسمه عمرو

البيانات
التسجيل: Jun 2010
العضوية: 8839
المشاركات: 1,303 [+]
بمعدل : 0.39 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 47
نقاط التقييم: 51
سمسمه عمرو will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
سمسمه عمرو غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : terrs المنتدى : منتدى الحياة الأسرية والزوجية
افتراضي رد: ظلمنا ولا اتظلمنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




ربى يرحم والدك ويغفر له ان شاء الله ويسكنه فسيح جناته
ويفرج همكم وكربكم معل استحملو شوى انتوا دفعتوا 45 الف كملوا جميلكم وادفعوا 5 الاف كمان علشان ما حدش يكون ليه عندكم حاجه
واعرفوا اعدائكم من حبايبكم فعلا الاهل بيبانوا وقت الشده
بس انصحك ما تقطعين الرحم مهما حصل
اوصليهم ولو بالسلام (ازيكم/ كل سنه وانتوا طيبين/ رمضان كريم,,,,)
واحتسبى اجرك عند ربك هو خير مولى وخير نصير
انتى بتوصلى رحمك علشان ربنا وبس مش عشانهم واكيد ربنا عندك اغلى من اى حد وهو اللى طلب منك كدة
وخلى بالك صلاتك وصيامك مش هيكون مقبول لو قطعتك رحمك (حتى ولو هم الغلطانين)
عليكى بالصلاة والاستغفار وربك كريم حبيبتى





من مواضيع سمسمه عمرو
0 طلب لا تردونى وردوا على بالله عليكم-خاص لبنات الطائف
0 قصة المسلم والكلب واليهودى
0 أغرب التوقيعات
0 هنونى فرحانه جداً وافرحوا معى
0 اللـــــــــــــــــه يــــــــــــراك
0 عجائب قدرة الله (سبحان الله)
0 فوائد التدخين
0 غيرة النساء على أزواجهن
0 "فى كل كبد رطبه صدقه)
0 بغار على زوجى من التليفزيون (حقيقه)
0 صوره هزت قلوب نساء وحوامل العالم
0 كيف نتجنب العطش فى رمضان فى ظل ارتفاع درجة الحرارة
0 جودىى جت بألف سلامه يلا رحبوا بيها
0 ما تيجى نلعب ونعبر عن اللى جوانا
0 سر الخد الأيمن *سنه عن الرسول الكريم*
توقيع : سمسمه عمرو






موقع للقرآن الكريم

أم جـــــــــــــــودى

عرض البوم صور سمسمه عمرو  
موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

جديد منتدى منتدى الحياة الأسرية والزوجية

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


 

الساعة الآن 07:11 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0

Privacy Policy - copyright

لا يتحمّل موقع منتديات حوامل النسائية أيّة مسؤوليّة عن المواد الّتي يتم عرضها أو نشرها في موقعنا، ويتحمل المستخدمون بالتالي كامل المسؤولية عن كتاباتهم وإدراجاتهم التي تخالف القوانين أو تنتهك حقوق الملكيّة أو حقوق الآخرين أو أي طرف آخر .