أهلا وسهلا بك إلى منتديات حوامل النسائية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا
العودة   منتديات حوامل النسائية > منتديات الولادة وفترة النفاس والرضاعة > إستفسارات مرحلة الولادة

إستفسارات مرحلة الولادة إستفسارات الولادة الذين هم على وشك ولادة للطرح جميع مشكلاتهم واستفساراتهم قبل وأثناء ومابعد الولادة للأمهات الجدد وذوات الخبرة


قصة بولادتي بكتكوتي عائشة


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. طبعا الكل عارف اني الحمد لله ولدت بكرم ومنة من عند ربي بس للأسف الشديد ولدت بأول الثامن.. المهم ...
موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع

قديم 05-15-2011, 04:49 AM   المشاركة رقم: 1
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية somia

البيانات
التسجيل: Sep 2010
العضوية: 12257
المشاركات: 7,946 [+]
بمعدل : 2.68 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 109
نقاط التقييم: 50
somia will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
somia غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
طبعا الكل عارف اني الحمد لله ولدت بكرم ومنة من عند ربي بس للأسف الشديد ولدت بأول الثامن..
المهم حبيت أحكيلكم قصتي بالتفصيل الممل .. أصلي بحب أرغي أوي ..هههههههههه وعشان كل حامل تنتبه للأخطاء اللي وقعت فيها وتتعلم منها ..
بدأت قصة ولادتي في يوم الاحد الموافق24\4 كنت جالسة بأمان الله مع زوجي عند حماي وحدثت مشكلة بين زوجي وأحد الأشخاص وانا كنت بالداخل فلما شفت ان الموضوع اتطور قوي لقيت نفسي عمالة بعيط عياط هستيري وانكمشت على نفسي وحسيت زي ما يكون هولد المهم اليوم عدى على خير وطلعنا بيتنا وانا دماغي عمالة تلف من المشكلة وفضلت باقياليوم أفكر فيها وحتى في الحلم حلمت بيها ..
المهم تاني يوم الصبح كنت ماسكة الموبايل وبكلم أختي على السرير وبعد ما قمت لقيت السرير متغرق مكان ما انا كنت قاعدة مية طبعا جالي حالة ذهول ومبقتش عارفة اذا كان عذرا مية الجنين ولا ايه بالضبط ..فقلت لزوجي واتصلنا بدكتورتي وعلى حظي الجميل كانت مسافرة ومعرفناش نوصلها لان الموبايل بتاعها مغلق ويوم الاثنين الصبح صحيت الساعة 3 الفجر على الم شديد جدا في الرحم المهم حاولت استحمل واتوضيت وصليت الفجر بس كنت خلاص بقى وصلت لمرحلة الصراخ من شدة الالم وزوجي طبعا صحي على صوتي ومن شدة الالم كنت اصرخ وسط الصلاة وانا جالسة طبعا المهم الالم استمر معايا حوالي ثلاث ساعات وفهمت من وضعي انه طلق والحمد لله تعالى بعد ما خدت مسكنات ورجعتلي كام مرة كده ودخلت الحمام عذرا يعني اسهال غريب الالم هدي وعرفت انام وباقي اليوم كنت بحس بمية بتنزل بس مش نفس الكمية دي يعني نقط بس مكنتش بقول لزوجي لان كان عنده امتحان مهم يوم الثلاثاء المهم بعد ما خلص امتحانه يوم الثلاثاء حجزنا عند دكتورة جمبي قالوا عنها كويسة ..
وفعلا بالليل رحتلها وعملتلي سونار وقالتلي الحمد لله المية بتاعة الجنين تمام وكشفت علي وقالتلي برضه الحمد لله تعالى الرحم مقفول وقالتلي وانتبهوا معايا للكلام ده كويس عشان هنعلق عليه بعد كده قالتلي اشرب مية كثييييييييير عشان نعوض المية اللي بتنزل دي ونبعد عن اكل الخوخ والفراولة وعصير المانجا والحلبة عشان بيجيبوا طلق وارجعلها الثلاثاء القادم اي بعد أسبوع وقالتلي طبعا رااااااااااااااااحة تامة ما اقومش من على السرير الا للحمام فقط .. وادتني مضاد حيوي وحقنتين كورتزون اخد واحدة اول ما أروح والتانية بعد 12 ساعة عشان لو ان جد اي جديد وحدث ولادة مبكرة ..
وفعلا روحت البيت وخدت الدواء والحقنة وتاني يوم خدت تاني حقنة وفضلت أشرب في مية بكمية مهولة وعصاير عشان اعوض المية المهم من ساعتها المية مش راضية تقف عذرا ساعات احط فوطة الاقيها غرقانة وساعات نقط واحنا كل يوم نتصل بدكتورتي لعل وعسى تكون رجعت من السفر وزوجي حكي الوضع للسكرتير بحيث اول ما تيجي يقولها وفعلا يوم السبت قالنا ان الدكتورة جت وقالها على الحالة وقالتله نيجيلها بكرة فزوجي قالي اني اكلمها احكيلها فقلتله السكرتير قال انه حكالها وهيه تلاقيها جت من السفر مرهقة جدا فمش هتقدر تروح العيادة النهاردة وفعلا ثاني يوم وكان يوم الاحد الموافق1\5 رحتلها وحكيتلها اللي حصل فقالتلي قومي على السرير نعمل سونار واول ما بدأت السونار وبصت على الشاشة لقيت وشها غير جدا وجاب الوان واتوترت وبتقولي مفيش ولا نقطة مية حوالين البيبي انتي ازاي ساكتة على نزول المية فحكيتلها اللي حصل مع الدكتورة التانية اللي رحتلها وجالها حالة ذهول من اللي سمعته لدرجة انها بتقولي انتي متأكدة انها دكتورة نسا قولتلها أه طبعا قالتلي ان الكلام اللي قالتهولي عن الخوخ والحاجات التانية كله غلط في غلط وتعجبت جدا من موضوع المية اللي تعوض مية الولادة دي المهم بعدها سألتني ان كنت خدت حقن الكورتيزون فبكل ثقة قلتلها أه خدت حقنتين هما تلات امبولات خدتهم على مرتين فقالتلي بس قلتلها أه فاكتشفت اني كان المفروض اخد أربع حقن مش بس اتنين ... انا طبعا نسيت أقولكم انها مجرد ما قالتلي على موضوع المية اللي مش موجودة واناطبعا انهرت وبدأت بالبكاء والدعاء المهم قالتلي ان الوضع ميستحملشي ولازم ولادة حالا وقالتلي ان هناك احتمال ان البيبي يكون حصله حاجة لان الكيس مفتوح بقاله أسبوع فممكن تكون فيه التهابات دخلتله وان احتمال كبير جدا يدخل الحضانة وانها تطمئني ان البيبي حتى الان بخير لكن بعد ذلك ما الذي سيحدث هي متقدرشي تضمنلي ده وان عليا بالدعاء وان احنا مش هنقدر نحاول طبيعي لان المية هيه اللي بتحمي البيبي في الطبيعي وبما انه مفيش ولا نقطة مية فميش قدامنا غير القيصري وقالتلي اني اطلع فيالتو واللحظة على المستشفى واعطتني ورقه اديها للمستشفى وقالتلي اخلي طبيب النسا المناوب يكلمها حتى تشرح له الوضع حتى تصل لنا هي ..
المهم انا كنت استقريت اني باذن الله تعالى هاولد في القصر العيني الفرنساوي فطلعنا على هناك كنت انا وزوجي واخته واتصلنا باخته التانية تجيبلنا الشنطة بتاعة المستشفى المهعم حطولي جهاز التخطيط ومن ثم بعد الاسئلة المعتادة دخلت غرفة العمليات وسبحان الله مع اني كنت خايفة جدا الا اني كنت واثقة ان ربنا مش هيسيبني وخدت البنج النصفي ولم أتذكر من الادعية اللي كنت محضراها لولادتي غير الدعاء لعمي وأبي وعمتي بالشفاء العاجل ولعضوتين هنا بتسهيل الولادة ومن ثم لكل الي وصوني بالدهاء لهم بتحقيق ما يتمنوه وباقي العملية كنت بدعي ان بنتي تبقى كويسة وأروح بيها ومتحتجش حضانة..
طبعا في غرفة العمليات انا مذنبة ممرضة جمبي وماسكة ايديها وفجأة سمعت صوت غريب جدا ولقيت الدكتورة بتقولي مبروك يا فلانة جبتي بنوتة فانا الصراحة بلمت هههههههههه اه والله اذبهليت بنوتة ايه هوه انا خلفت يعني خلاص ولا ايه المهم خدوا البنت لدكتور الاطفال والحمد لله الحمد لله الحمد لله باسم الله ماشاء الله تعالى ربنا جبر بخاطري الدكتور قال مش محتاجة حضانة وجابوهالي ابوسها وشالوا الكمامة بتاعة الاكسوجين عشان ابوسها بصلتها كده وانا مستغرباها جدا ومش مستوعبة ان دي بنتي ولا انها كانت في بطني اصلا ههههههههههههه وايه كمان عايزة أقولكم اني بوستها عشان اللي واقفين مستنيين أبوسها لكن انا فعليا كنت مستغرباها جدا لانها مولودة ماشاء الله ضغيرة جدا ..
هههههههههههههههه على رأي المثل المصري جبنا في سيرة القط جه ينط .. معلشي أكملكم في وقت تاني لاني الانسة صحيت والعياط اشتغل .. بس بالله عليكم تدعولها لاني امبارح عملنالها تحاليل الدكتورة كانت طلباها وهنروحلها بيها النهاردة وادعولها الصفرا تنزل وتروح من عندها لحسن عالية قوي عليها وادعولها تتخن كده ووزنها يزيد وصحتها تبقى تمام وادعولي انا بقى اخس كده وابقى تمام والجرح يخف عليا ويلم ويبقى تمام





من مواضيع somia
0 موقف مضحك ولا أروع
0 برامج قناة الناس في رمضان 2011
0 دعواتكم لعمي توفاه ربنا امبارح
0 القنوات الدينية رجعت
0 قصة بولادتي بكتكوتي عائشة
0 برامج قناة الرحمة في رمضان
0 ألم شديد في المبيض الأيمن... هل هذا حمل؟؟؟؟
0 أمنيتي التي تأبى والدتي أن أحققها في حياتي !
0 احذري هذه السجادة
0 كم التاريخ
0 قانون البصبصة,,, المخفي للزوج ، والعاري للجمهور
0 دعواتكم بنتي باذن الله هتعمل العملية النهارده
0 علاج رااااااائع للامساك في الحمل
0 زيت القرنفل ...والحمل؟؟؟
0 ساعدوني في اختيار أناشيد لعقيقة مولودتي باذن الله تعالى
توقيع : somia

اللهم اشف ابنتي و أبي وأخي وعمتي شفاء عاجلا لا يغادر سقما




اللهم ارحم أختي فيك علياء وأحسن نزلها واغسلها بالماء والثلج والبرد ونقها من ذنوبها كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس
أرجو من كل من يرى توقيعي الدعاء لعمي محمد بالرحمة والمغفرة من الله سبحانه وتعالى

عرض البوم صور somia  

قديم 05-15-2011, 04:51 AM   المشاركة رقم: 2
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية somia

البيانات
التسجيل: Sep 2010
العضوية: 12257
المشاركات: 7,946 [+]
بمعدل : 2.68 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 109
نقاط التقييم: 50
somia will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
somia غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




باسم الله ماشاء الله عليا .. دا طلعت أستاذة في الرغي ..ههههههههههههه كل ده وانا لسة مخلصتش الحدوتة ..هههههههههه .. ربنا يعين اللي ناوي يقراها وميدعيش عليا ويدعيلي انا والكتكوتة بتاعتي





من مواضيع somia
0 برامج قناة الرحمة في رمضان
0 موقف مضحك ولا أروع
0 من أجل مصابي مصر
0 ساعدوني في اختيار أناشيد لعقيقة مولودتي باذن الله تعالى
0 القنوات الدينية رجعت
0 زيت القرنفل ...والحمل؟؟؟
0 دعواتكم بنتي باذن الله هتعمل العملية النهارده
0 دعواتكم لعمي توفاه ربنا امبارح
0 قصة بولادتي بكتكوتي عائشة
0 علاج رااااااائع للامساك في الحمل
0 أرجو من كل من حملت و بالأخص من أجهضت الدخول
0 برامج قناة الناس في رمضان 2011
0 أمنيتي التي تأبى والدتي أن أحققها في حياتي !
0 قانون البصبصة,,, المخفي للزوج ، والعاري للجمهور
0 كم التاريخ
توقيع : somia

اللهم اشف ابنتي و أبي وأخي وعمتي شفاء عاجلا لا يغادر سقما




اللهم ارحم أختي فيك علياء وأحسن نزلها واغسلها بالماء والثلج والبرد ونقها من ذنوبها كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس
أرجو من كل من يرى توقيعي الدعاء لعمي محمد بالرحمة والمغفرة من الله سبحانه وتعالى

عرض البوم صور somia  

قديم 05-15-2011, 05:02 AM   المشاركة رقم: 3
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية شمايل بنت الدمام

البيانات
التسجيل: May 2011
العضوية: 25252
المشاركات: 1,285 [+]
بمعدل : 0.47 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 40
نقاط التقييم: 60
شمايل بنت الدمام will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
شمايل بنت الدمام غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة







ألف ألف ألف مبــــــــــــــروووك

ألف مبروك عدد ما أشرقت الأنوار .. وغردت الأطيار


ألف مبروك بعدد حبات المطر .. بعدد
أوراق الشجر


وبعــدد طلاّت القمر









من مواضيع شمايل بنت الدمام
0 تبين تصيرين عروس اذا طلعتي من الاربعين حياك
0 بتطلق من زوجي تعالوا شوفوا مشكلتي
0 ابي رايكم باللي بسويه لزوجي
0 دخول للي والاده بمستشفى الولاده بالدمام
0 محلات تجهيز للمو اليد بالدمام..
0 رحبو فيني ......
0 عبارات وبطاقات لقدوم المولود/ه ..
0 هذا اللي كرهني بالرضاعة ،، أفيدوني
0 طفله صغيره عاشت آلهم بدري
0 ابي شريط الحمل الله يسعدكم
0 موظفين شركه قوقل شوفوا وش ياكلون
0 هل يجوز ان تصلي المرأة بمكياجها ..؟
0 الزمام ( الخزأمى ) ^^
0 [ ملف متكامل بالصور عن حياة الجنين المكور بداخل بطن الأم ]
0 مشاكلي مع اهلي واهل زوجي يوم ماحملت
توقيع : شمايل بنت الدمام

عبدالرحمن و فاطمه
الله يخليكم ويهديكم

عرض البوم صور شمايل بنت الدمام  

قديم 05-15-2011, 05:03 AM   المشاركة رقم: 4
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية وفقني يارب

البيانات
التسجيل: Dec 2010
العضوية: 16262
المشاركات: 9,200 [+]
بمعدل : 3.20 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 121
نقاط التقييم: 130
وفقني يارب will become famous soon enoughوفقني يارب will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
وفقني يارب غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




ال الف الف الف الف الف الف الف الف مبروك حبيبتي والله يقونم انتي والبيبي بالسلامه وينولك كل الي في بالك
الف الف الف الف مبروك مرره ثانيه وتتربى بعزك
الله يكثر نسل المسلمين السنه وينصر بهم الدين يارب
الف مبروك حبيبتي وعقبالي يارب اولد وافرح ببنتي يارب





من مواضيع وفقني يارب
توقيع : وفقني يارب


حسبي الخالق من المخلوقين،حسبي الرازق من المرزوقين،حسبي القاهر من المقهورين،حسبي الذي هو حسبي
لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم .
خبأت نفسي وزوجي وطفلتي في خزائن بسم الله ، أقفالهم ثقتي بالله ، مفاتيحها لا قوة إلا بالله"

عرض البوم صور وفقني يارب  

قديم 05-15-2011, 05:15 AM   المشاركة رقم: 5
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية somia

البيانات
التسجيل: Sep 2010
العضوية: 12257
المشاركات: 7,946 [+]
بمعدل : 2.68 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 109
نقاط التقييم: 50
somia will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
somia غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شمايل بنت الدمام مشاهدة المشاركة




ألف ألف ألف مبــــــــــــــروووك

ألف مبروك عدد ما أشرقت الأنوار .. وغردت الأطيار



ألف مبروك بعدد حبات المطر .. بعدد
أوراق الشجر


وبعــدد طلاّت القمر



أختي الله يبارك فيكي ولا تنسينا من صالح دعائك





من مواضيع somia
0 قصة بولادتي بكتكوتي عائشة
0 قانون البصبصة,,, المخفي للزوج ، والعاري للجمهور
0 القنوات الدينية رجعت
0 دعواتكم لعمي توفاه ربنا امبارح
0 أمنيتي التي تأبى والدتي أن أحققها في حياتي !
0 دعواتكم بنتي باذن الله هتعمل العملية النهارده
0 زيت القرنفل ...والحمل؟؟؟
0 ألم شديد في المبيض الأيمن... هل هذا حمل؟؟؟؟
0 علاج رااااااائع للامساك في الحمل
0 من أجل مصابي مصر
0 موقف مضحك ولا أروع
0 برامج قناة الرحمة في رمضان
0 احذري هذه السجادة
0 برامج قناة الناس في رمضان 2011
0 كم التاريخ
توقيع : somia

اللهم اشف ابنتي و أبي وأخي وعمتي شفاء عاجلا لا يغادر سقما




اللهم ارحم أختي فيك علياء وأحسن نزلها واغسلها بالماء والثلج والبرد ونقها من ذنوبها كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس
أرجو من كل من يرى توقيعي الدعاء لعمي محمد بالرحمة والمغفرة من الله سبحانه وتعالى

عرض البوم صور somia  

قديم 05-15-2011, 05:22 AM   المشاركة رقم: 6
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية somia

البيانات
التسجيل: Sep 2010
العضوية: 12257
المشاركات: 7,946 [+]
بمعدل : 2.68 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 109
نقاط التقييم: 50
somia will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
somia غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وفقني يارب مشاهدة المشاركة
ال الف الف الف الف الف الف الف الف مبروك حبيبتي والله يقونم انتي والبيبي بالسلامه وينولك كل الي في بالك
الف الف الف الف مبروك مرره ثانيه وتتربى بعزك
الله يكثر نسل المسلمين السنه وينصر بهم الدين يارب
الف مبروك حبيبتي وعقبالي يارب اولد وافرح ببنتي يارب
الله يبارك فيكي أختي ..اااااااااااااامين..
ربي يتمملك حملك على خير ويفرحك بشوفة بنوتك بين يديك سلمة معافاة من كل سوء





من مواضيع somia
0 برامج قناة الرحمة في رمضان
0 موقف مضحك ولا أروع
0 قصة بولادتي بكتكوتي عائشة
0 ساعدوني في اختيار أناشيد لعقيقة مولودتي باذن الله تعالى
0 احذري هذه السجادة
0 من أجل مصابي مصر
0 القنوات الدينية رجعت
0 أمنيتي التي تأبى والدتي أن أحققها في حياتي !
0 دعواتكم لعمي توفاه ربنا امبارح
0 زيت القرنفل ...والحمل؟؟؟
0 برامج قناة الناس في رمضان 2011
0 كم التاريخ
0 دعواتكم بنتي باذن الله هتعمل العملية النهارده
0 ألم شديد في المبيض الأيمن... هل هذا حمل؟؟؟؟
0 أرجو من كل من حملت و بالأخص من أجهضت الدخول
توقيع : somia

اللهم اشف ابنتي و أبي وأخي وعمتي شفاء عاجلا لا يغادر سقما




اللهم ارحم أختي فيك علياء وأحسن نزلها واغسلها بالماء والثلج والبرد ونقها من ذنوبها كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس
أرجو من كل من يرى توقيعي الدعاء لعمي محمد بالرحمة والمغفرة من الله سبحانه وتعالى

عرض البوم صور somia  

قديم 05-15-2011, 10:06 AM   المشاركة رقم: 7
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية أم ولاء

البيانات
التسجيل: Jan 2011
العضوية: 18783
المشاركات: 1,343 [+]
بمعدل : 0.47 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 42
نقاط التقييم: 53
أم ولاء will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
أم ولاء غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




الفـ الحمدلله على سلآمتكـ، وسلآمة الكتكووته الصغننة ..~
ربنآ يحفظهـآ ويخليهـآ لكـ،ِ وأن شااء الله تتخن وتصير مربربه خخخخ..~





من مواضيع أم ولاء
0 عدم تناول الكستنا النيئه‏
0 ابداع المصممه الايطاليه في ربط ودمج الالوان...
0 العلاقة الزوجية الحميمة (الجماع) خلال الحمل
0 السيدة جاي....إمرأة غير شكل‏
0 العشق الممنوع ||بعض ازياء سمر
0 المأكولات البحرية تنتج مواليد أذكياء
0 هل تخشى المرتفعات؟
0 مفارش فرنسيه للسرير‏
0 تعبت انصحوني
0 حآل البنت لقآلوو لهآ جآآآكِ عريس
0 الطعام الصلب للرضع يزيد خطر السمنة
0 صدر بنتي ...
0 دردشة حوامل الأحساء- تجمع بنات الأحساء - الحسآويآآت
0 نجاة القذافي ومقتل نجله سيف العرب وثلاثة من أحفاده
0 احساروز .. هدايا . ازهار . كوش ...الخ
توقيع : أم ولاء

"يآرب إني أستودعتك مالآ يقوى قلبي علىٰ فقدهـ ..~

عرض البوم صور أم ولاء  

قديم 05-15-2011, 11:26 AM   المشاركة رقم: 8
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية روضة المها

البيانات
التسجيل: Jan 2011
العضوية: 18253
المشاركات: 395 [+]
بمعدل : 0.14 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 32
نقاط التقييم: 50
روضة المها will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
روضة المها غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




الف مبروك حبيبتي
والحمدلله ع السلامه وان شالله تشوفينها عروسه





من مواضيع روضة المها
توقيع : روضة المها

اللهم سهل علي حملي وولادتي وهون علي طلقي ياااااااارب العالمين

عرض البوم صور روضة المها  

قديم 05-15-2011, 11:28 AM   المشاركة رقم: 9
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية ام مراوي

البيانات
التسجيل: Dec 2010
العضوية: 16219
المشاركات: 1,835 [+]
بمعدل : 0.64 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 47
نقاط التقييم: 68
ام مراوي will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
ام مراوي غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




الف مبروووووووووووووووك الله يشفيج ويشفي البنوته





من مواضيع ام مراوي
عرض البوم صور ام مراوي  

قديم 05-15-2011, 11:43 AM   المشاركة رقم: 10
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضوة مميزة
الرتبة:
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية na3ooma

البيانات
التسجيل: Dec 2010
العضوية: 16567
المشاركات: 1,434 [+]
بمعدل : 0.50 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 43
نقاط التقييم: 58
na3ooma will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
na3ooma غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : somia المنتدى : إستفسارات مرحلة الولادة
افتراضي رد: قصة بولادتي بكتكوتي عائشة




الف الف مبروك والحمدلله على السلامة
بس غلطة كبيرة اذا شفتي السرير غرقان وعرفتي ان الموية نزلت وتستني في البيت
المفروض على طول على المستشفى
بس الحمدلله الحمدلله ربنا عداها على خير وجبر بخاطرك ونجى بنتك
الله يرزقك برها يارب ويخليها ويحفظها لكي وتقر عينك بيها





من مواضيع na3ooma
0 تعبااانه ..
0 تعالوا ندعي اليوم عاشوراء وصيام
0 احتاج شغالة بالشهر في الرياض
0 اتوقف نبض الجنين واحتاج مساعدتكم
0 يعني ايش ابرة الظهر, الطلق الصناعي, فيديو
0 يابنات حلمت 3 احلام غريبة
0 افرازات بيضاء مدممة في الشهر الثاني
0 عملية التنظيف بنج ولا منوم
0 يابنات مين صار لها هالاحساس الغريب؟!
0 استفسار عن ملين benefiber
0 يابنات لقيت كلير بلو ديجيتال في الرياض
0 اليوم جمعة , هذا دعاء وربنا يستجيب لنا
0 معلومة خاطئة عن الابرة التفجيرية - مهم
0 احتاج عربة اطفال
0 بدأت اشك في الابرة التفجيرية , تعالوا يابنات
عرض البوم صور na3ooma  
موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
الولادة في الشهر الثامن

جديد منتدى إستفسارات مرحلة الولادة

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ابشركم بولادتي كرميلا إستفسارات مرحلة الولادة 29 05-17-2011 05:35 PM
ابشركم بولادتي ^_^ أحب خالقي إستفسارات مرحلة الولادة 16 03-05-2011 05:08 AM
أبشركم بولادتي حلم الأمومة 2010 إستفسارات مرحلة الولادة 16 02-25-2011 03:37 AM
بولادتي امي هنوها ... توزيعات الشمسيات إكليل الورد منتدى السوق التجاري 5 11-04-2010 07:55 PM
قصتي بولادتي بهيثم ديار إستفسارات مرحلة الولادة 12 08-02-2010 03:23 PM

 

الساعة الآن 01:06 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0

Privacy Policy - copyright

لا يتحمّل موقع منتديات حوامل النسائية أيّة مسؤوليّة عن المواد الّتي يتم عرضها أو نشرها في موقعنا، ويتحمل المستخدمون بالتالي كامل المسؤولية عن كتاباتهم وإدراجاتهم التي تخالف القوانين أو تنتهك حقوق الملكيّة أو حقوق الآخرين أو أي طرف آخر .